Online crowdfunding blijkt een uitstekende manier te zijn om je product aan de man te brengen. Kickstarter bewijst al jaren dat het merken groot kan maken en zelfs internationale bekendheid kan geven. Het crowdfundingplatform betekende de start voor veel bijzondere lanceringen. En zoals met startups wel vaker het geval is, bleek het ene merk een langere levensduur te hebben dan de andere. Want één van de meest succesvolle campagnes bleek maar een korte levensduur te hebben. Wij doken in de 5 grootste successen!
1. Pebble
In 2015 kwam het toen nog onbekende Pebble met een smartwatch. Een revolutionair apparaat moest het worden, met stembediening, waterdicht, een kleurendisplay en batterijduur van 7 dagen. De producent kreeg enorme financieringen via Kickstarter, het hoogste bedrag ooit (20 miljoen dollar), maar een jaar later was het feest al afgelopen. De markt van smartwatches bleek toch overvol te zijn en het bedrijf had niet de middelen om te concurreren met de grote merken. Daarom nam Fitbit het over. Als je goed zoekt kun je nog steeds een Pebble kopen trouwens.

